טיפול בעזרת בעלי חיים AAT

הטיפול בעזרת בעלי חיים הינו גישה הוליסטית טיפולית הרואה את בעלי החיים כמאפשרים ומחוללים שינוי במטופלים ומהווים חלק בלתי נפרד מצוות המטפלים. זהו תחום ותיק הפועל בהצלחה במדינות רבות בעולם,  וב- 30 השנים האחרונות הפך התחום למוכר ונלמד באקדמיה. זהו כלי ממוקד המאפשר למטופל להיעזר בבעל החיים כמגשר בינו לבין המטפל. כל זאת, תוך עבודה פיזית ומוטורית עם בעלי החיים ובסביבתם.

טיפול בעזרת בעלי חייםטיפול בעזרת בעלי חייםהטיפול ב"מרכז חוויות" מבוסס על מודל "המשולשים הטיפוליים- תהליכים פסיכותרפויטיים בעזרת בעלי חיים" אשר פותח ע"י ד"ר יהודה. על פי מודל זה, הטיפול נעשה על ידי מפגש בין המטופל לחיה, בהנחיית המטפל ובהכוונתו.

במהלך הטיפול מקבל המטופל משימות מגוונות של טיפול, האכלה, ניקיון בעלי החיים וכדומה. משימות אלו מאפשרות לו להיות מעורב בנעשה, לקחת אחריות ולהרגיש חיוני ובעל יכולת (כל אלו מעצימים אותו במרחב הטיפולי). המטופל חווה עצמו כמטפל בבעל החיים ושווה למטפל בו, דהיינו, בסיס של קשר בו המטפל והמטופל "שווים" למען בעל החיים. זוהי חוויה בסיסית ראשונית של מסוגלות והצלחה, ומעבר מהיר מחוויה של "בעל קשיים" לחוויה של נתינה לאחר. כמו כן, תהליך זה מאפשר למטופל להביע את רגשותיו ולעבור תהליך פסיכותרפויטי עמוק.

הטיפול נעשה בעזרת בעלי חיים החל מחרקים דרך בעלי כנף ויונקים ועד סוסים לאמות ונאקה.


התחומים בהם מסייע הטיפול

למי הטיפול מתאים

מקום שומר שבת ומונגש לנכים - מרכז חוויות טיפול בעזרת בעלי חייםמרכז חוויות פועל בהסדר עם קופות החולים, ספק מורשה של משרד הביטחון מס' 83177086, ביטוח לאומי ומשרד הרווחה.